De har gått på myten om sig själva

publicerades 2010-03-06 klockan 00:25:17

För ett tag sedan pratade jag med en kille (själv hockeyspelare) om tjejer som är ihop med killar bara för att killarna spelar hockey (av den enkla anledningen att vi båda vet om en sådan). Både han och jag kom fram till att detta är oerhört patetiskt, men att det är ett faktum. På samma sätt som det finns tjejer som hänger efter fotbollsspelare, rockstjärnor, politiker (okej tveksamt..) och kändisar i övrigt.

Därför vill jag påpeka att, absolut, det finns några, kanske till och med många tjejer som är ihop med en kille enbart för att han är hockeyspelare. Absolut. MEN, långt ifrån alla. Däremot vill jag också tillägga att det finns ÄNNU FLER hockeyspelare som själva TROR att de är speciella JUST FÖR att de spelar hockey. Tänker inte nämna några namn här, för jag är inte ute efter att bitch-slapa någon. Men så är fallet. Jag skulle faktiskt vilja påstå att det finns fler hockeyspelare som tror att de är speciella, just för att de spelar hockey, än det finns tjejer som är tillsammans med dem av samma anledning.

Med andra ord har de gått på myten om sig själva. Och då undrar jag, vilket är mest tragiskt?


Anyways..

Innan detta inlägget är slut vill jag också passa på att nämna, att det faktiskt är fullt tillåtet att kalla hockeyspelares värmning matchdagens morgon för UPPvärmning, trots att en sådan förekommer ett par gånger till, timmen & halvtimmen, innan matchstart. Finner det så otroligt löjligt att man enbart kallar det för värmning och ibland även isvärmning. Baahh, säg UPPvärmning (som det heter i alla andra sporter) så förstår vi vanliga döda också vad ni menar.

Tack för mig, hej!


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min e-post: (publiceras ej)

Min bloggadress (om du har en blogg dvs):

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0